Translate

Isnin, 27 Mei 2013


TIPS KEPADA LELAKI METROSEKSUAL.

Siapa kata lelaki zaman sekarang tidak tahu berfesyen. Jangan tidak tahu ramai di antara mereka kini gemar digelar metroseksual. Kelihatan berketrampilan dan bergaya terkini menjadi trend lelaki zaman moden. Kuku tidak bersih, misai dan janggut yang berserabut dan rambut tidak terurus bukan lagi gaya lelaki era moden.  Rambut tersisir rapi, kasut penuh gaya, seluar dan baju t bersaya menjadi idaman mereka. 

Sekadar gambar hiasan

Tetapi dalam keghairahan untuk kelihatan metroseksual, ramai di antara mereka menjadi mangsa fesyen. Ada yang tidak sesuai berseluar jean ketat tapi dengan berani mengenakannya. Ketahuilah tidak semua fesyen boleh digayakan. Perlu juga disesuaikan dengan bentuk tubuh barulah kelihatan seksi dan menarik. Jika salah digayakan pasti akan menjengkelkan. Kini dikongsikan tips berguna untuk anda
Sekadar gambar hiasan


Sekadar gambar hiasan



ü  Saiz yang sesuai
Elakkan memakai pakaian yang terlalu besar dan juga yang terlalu kecil. Pastikan pakaian melekap elok pada badan tetapi jangan pula menampakkan ia terlalu ketat.
ü  Ringkas tetapi menarik
Elakkan memakai lebih daripada tiga warna. Jangan memakai pakaian yang tidak kena pada sesuatu majlis melainkan tuntutan fesyen tersebut. Diingatkan juga perlu mengenakan kasut yang menarik dan tali pinggang yang unik juga sudah menampakkan kelainan.



ü  Gaya kasual penyelamat
Jangan menganggap cara berpakaian kasual itu membosankan. Contoh hanya mengenakan baju T berkolar ataupun berleher V dan berseluar jean gelap dikenakan dengan kasut kasual cukup menyerlahkan penampilan. Jika berlebihan ketika bergaya menampakkan menjadi mengsa fesyen.
ü  Masa membeli belah,
Ketika hendak membeli belah, elakkan pergi bersendirian. Jurujual ada kalanya tidak memikirkan mengenai kesuaian pakaian itu dengan badan sebaliknya mereka lebih mengejar komisyen. Sebaiknya bawa kawan yang boleh member pandangan yang berguna kepada anda mengenai pakaian yang sesuai anda.
ü  Berhabis untuk sepasang kasut
Kebiasaannya golongan wanita boleh menilai peribadi lelaki melalui kasut yang dipakai. Sama ada dari segi kebersihan kasut dan gaya kasut yang digemari mencerminkan “selera” anda sendiri. Maka manjakan diri sekali sekala dengan menyarung kasut yang berjenama dan berkualiti.
Sekadar gambar hiasan
ü  Gemar baju T berkolar
Jangan salah memilih corak sama logo, gambar dan sebagainya. Ini kerana anda akan dilihat seperti billboard yang sedang berjalan. Tidak salah jika itu minat anda, tetapi janganlah memilih logo yang terlalu besar dan mempunyai gambar yang terlalu banyak. Nampak rimas dan jika berbadan besar akan menampakkan tubuh berlipat kali ganda bedar dari ukuran yang sebenar.
Sekadar gambar hiasan
Jadi kaum lelaki berwaspada apabila berfesyen. Jangan keterlaluan dan jangan sampai digelar tidak tahu langsung mengenai fesyen. Gaya ringkas , kasual dan kemas itu adalah sesuai untuk kaum lelaki yang mahu tampil bergaya dan kelihatan metroseksual....SELAMAT MENCUBA..

Tiada ulasan: